Wyjaśnienia

O co mniej więcej chodzi?

W tej watasze każdy wilk nosi pewne brzemię...klątwę. Przyczyny są różne. Podam kilka
przykładów.

  • Ktoś władający magią cię przeklnie.
  • Przeklnie cię jakikolwiek wilk o szczerze złych intencjach.
  • Otrzymasz klątwę po przodku.
  • Wytrzaśniesz jakiś przeklęty przedmiot.
Sposoby na pozbycie się klątwy są przeróżne np. w przypadku przeklęcia przez kogoś najczęściej musisz przeprosić tę osobę i poprosić o cofnięcie uroku.
Są jednak inne wyjścia choć to jest najskuteczniejsze i najbardziej popularne. Co jednak się dzieje gdy ten ,który cię przeklną nie żyje?W ów czas musisz szukać pomocy gdzie indziej lub po prostu się poddać i pogodzić ze swym losem.

Prawie każda klątwa jest wyjątkowa więc nie można nakreślić żadnych reguł, schematów czy skonstruować instrukcji.

Z bycia przeklętym raczej nie ma korzyści. Wyjątkiem są ,,dary"kiedy klątwa nie tylko coś zabiera, ale i daje. Oprócz tego większość przeklętych jest nieco silniejsza i ogólnie sprawniejsza od zwykłych wilków.

Chciałabym móc podać jakieś przykłady, ale myślę ,że nie ma to większego sensu. Liczę na waszą pomysłowość.

Śmierć
W większości przypadków wilk który był lub jest przeklęty (nie mówię tu o takich które mają np.nieśmiertelność) staje się tak zwaną Zjawą.Wilk taki jest niematerialny ,no chyba, że mu się tak zachce, ale nie może robić tego co żywy, jeść, pić...Zjawy nie zawsze zachowują też swój zwykły (taki jak za życia)wygląd.Zyskują wtedy (po zostaniu Zjawą) moc zmieniania formy. A jeśli zechcą mogą spotkać się z żywymi,ale takie spotkania są ograniczone czasem. Nie licząc tych chwil są niewidoczni.
 Zjawy nie zyskają wolności do puki nie pomogą żywemu Przeklętemu pozbyć się klątwy (na ten czas znika limit ze spotkaniami). Kiedy im się to uda mają około roku (realne dwa miesiące) na podjęcie decyzji czy chcą tę wolność czy wolą zostać na ziemi. Oczywiście mogą uratować kolejnego nieszczęśnika i dostać kolejną szansę.
 Biorąc to pod uwagę stwierdzam, że jeśli twoja postać zginie to nie oznacza,że nie może już pisać opowiadań. Oczywiście nie musi tego robić. Zmarła postać nie jest rozliczana z tego jak często pisze. Wyjątkiem jest sytuacja gdy dostanie opko do dokończenia, ale i tak jest ulgowo traktowana.

PS. Kiedy twoja postać umrze powiadom administrację o tym czy dalej będziesz nią pisać.


Pozbywanie się klątwy.
Pozbycie się klątwy nie jest nie wiadomo jaką filozofią. Każdy członek może ubiegać się o Szansę. Na czym tak owa szansa polega i jak ją uzyskać? To proste. Po prostu wysyłasz do alfy prośbę o zezwolenie na skorzystanie z Prawa Szansy. To czy ci się to powiedzie czy nie zależy od CIEBIE. Na taką wyprawę możesz zabrać innego wilka lub wilki, o ile się zgodzą. Może się zdarzyć sytuacja typu : dwóch(lub więcej) członków przeklną ten sam osobnik, a ci  wyruszają razem, to oboje mogą się pozbyć klątwy. No chyba, że jednemu się uda, a drugiemu nie.
 Jak to wygląda na tle opek? Może to wyglądać różnie np.dowiadujesz się od nieznajomego
lub właśnie znajomego (choćby członka watahy), gdzie jest osoba, która cię przeklęła (czy co tam ci do wolności potrzeba) i prosisz alfę o to by pozwoliła ci na skorzystanie z Prawa Szansy. O ile wcześniej spytałeś/aś o to na hw i otrzymałeś/aś zgodę to nie musisz się martwić, że odmówię. Myślę, że odmawiałabym nie tyle co tym którzy nie spytali, a w sytuacji, że zbyt wiele wilków obecnie by z Prawa Szansy korzystało. Tak, dla zachowania porządku.

Wyjątkami są wilki, których klątwy albo nie da się zdjąć, albo mogą to zrobić na miejscu.

Partnerstwo?
Jak mam być szczera to uważam pisanie tego za zbędne, bo wątpię by ktokolwiek z tu obecnych był na takim blogu po raz pierwszy. No, ale trza to napisać dla samej zasady.

1.,,Zakochujesz'' się czy jakoś tak.
2.Piszesz z daną osobą opka
3.Oświadczyny lub coś na kształt.
4.Hajtanko (ceremonii być nie musi)

Nie można związać się z inną swoją postacią

Szczeniaki?
Nikt szczeniaków mieć nie musi, ale też nie każdy może (no choćby wilk który dobił do dziesiątki). Jeśli chcesz mieć legalnego bachora to potrzebujesz partnera, a jak ci na tym nie zależy to wystarczy się dogadać z właścicielem drugiego wilka. Ciąża trwa ok.3 tygodnie, ale profile dla szczeniaków wysyła się wcześniej. Można mieć od jednego do czterech bachorów (jednorazowo). Nad tym co ile można zachodzić w ciążę pomyślę gdy komukolwiek zamażą się pasożyty.
 Wracając do profilu, jest on taki sam jak normalny, ale oprócz zdjęcia szczeniaka wysyła się jeszcze link do zdjęcia dorosłego wilka i nie uzupełnia punktów: stanowisko i wykształcenie. Po dwóch realnych miesiącach w profilu pojawia się fotka dorosłego wilka. Jeżeli chcesz zmienić przedtem jego charakter- napisz.

Szczeniaka można tez adoptować- byleś się z nim prywatnie dogadał.

Zmiany w profilu.

Jeśli chcesz coś zmienić w swojej postaci np.charakter wyślij do Ikany(Patelnia) te część profilu, którą chcesz zmienić. Pamiętaj,że historia i wygląd zmianie ulec nie mogą. Jeśli chodzi o fotkę to możesz podrzucić inne tej samej postaci lub poprosić o wymienienie fotki swojego wilka na inną, ale przedstawiającą tą samą postać.



Dlaczego nie ma strony ,,Tereny watahy"?

Strony tej brakuje ze względu na brak terytorium.Wataha podróżuje. Z dwóch podstawowych powodów: brak akceptacji przez zwykłe wilki i klątwa alfy.



Pisanie opowiadań

Nie zwykłam pisać instruktażu do pisania opków bo zwykle piszę z osobami z tym obeznanymi, ale ostatnie wydarzenia mnie do tego skłoniły gdyż dołączyło parę osób, które widocznie jeszcze się do końca nie orientują. Nie napisze tutaj jak pisać opowiadania gdyż sama wirtuozem nie jestem, a każdy ma odmienny styl. Zamieszczę więc po prostu wymagania jakie opo musi spełnić by zostało wstawione.

  • Postaraj się by opko było w miarę możliwości zgodne z resztą.
  • Uważaj co o kim piszesz, wilki mają różne charaktery.
  • Nikt nie może być w dwóch miejscach na raz.
  • Możesz pisać retrospekcję, byleby nie była sprzeczna z ,,ideą" twojej historii(np. że twój brat w historii był od ciebię młodszy, a w retrospekcji starszy-taki banalny przykład)
  • Opka nie powinny przeskakiwać zbytnio w czasie. Nie piszmy o przeminięciu paru dni(lub więcej) bo ktoś inny może mieć na ten czas jakieś plany.
  • Prosiłabym też byś nie pisał PoKemoNeM. DUŻĄ literą piszemy tylko nazwy własne, imiona i pierwszą literę zdania. Względnie, gdy drzemy japę.
Jeśli nie jesteś czegoś pewny/pewna poczytaj trochę profile/opka innych. Dobrymi przykładami poprawnego profilu powinni być Marvel i Blade (większość jest poprawna, ale jakoś nie pamiętam żadnych nieprawidłowości w tych dwóch). Większość ,,starszych" członków pisze poprawne opka więc ze znalezieniem wzorca nie powinno być kłopotu ;)


Magia

I tu odskakując od normy zmieszam pomieszam kilka fantastyk i dodam własne pomysły.

Może najpierw omówmy stanowiska specjalne z grupy ,,Magiczne''.

Uczeń- to wilk o talencie magicznym ,który uczy się u Mistrza.Mistrzów może być wielu,ale na od jednego do trzech Uczniów nie może przypadać więcej niż jeden Mistrz.

Mag- to Uczeń, który zakończył już naukę.Staje się samodzielny tak jak Mistrz. Jego obowiązki zależą od tego w czym się specjalizuje. Jedni Magowie będą wspomagać uzdrowicieli, jedni wojowników, a jeszcze inni (przeważnie ci słabsi) łowców.

Mistrz- to wilk ,który szkoli lub przeszkolił już chociaż jednego ucznia. Jego obowiązki są takie jak Maga.

Każdego utalentowanego magicznie wilka( w tym Ucznia) nazywa się potocznie magiem.

Uwaga!!!
Wilki różnią się potencjałem magicznym.Jedne mają bardzo wysoki inne niski. Wpływa to znacząco na ich możliwości. Np. wilk mający niski potencjał magiczny nie będzie wstanie unosić się w powietrzu lub rozmawiać ze zwierzętami.

Jak rzuca się zaklęcia?

Tego nie można tak po prostu opisać.Początkujące wilki wypowiadają zaklęcia dla ułatwienia,ale do tego wcale nie potrzeba słów,a raczej siły woli.Im silniejsze zaklęcie i jego zasięg tym więcej energii pochłania.Najłatwiej i najskuteczniej rzuca się czar obejmując wzrokiem jego skalę/zasięg.

Magia nie ma jakichś jasnych reguł.Trudno ją też opisać,nadal jest tajemnicą.Tak naprawdę to nie  wiadomo jeszcze jak duże są jej możliwości i do czego jest zdolna w łapach kreatywnego wilka.

    2 komentarze:

    1. Jestem przykładem :3 Jak mi się miło zrobiło
      ~ Marvel

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Blade też przykładem świeci! Wiedziałam, że to złoty chłopak ;3

        Usuń